dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ
Zakład Badań nad Mediatyzacją (kierownik)
Dyrektor Instytutu
agnieszka.hess@uj.edu.pl
tel. 12 664 55 33
pokój nr 1.207
Zainteresowania badawcze
komunikowanie polityczne
mediatyzacja polityki i sfery publicznej
dialog obywatelski
metodologia badań medioznawczych
badania nad populizmem
Monografie
Stępińska, A., Lipiński, A., Piontek, D., Hess, A. (2020). Populist Political Communication in Poland: Political Actors – Media – Citizens. Berlin: Logos Verlag Berlin.
Hess, A., Bukowski, M., Grzechnik, J., Klytta, W. (2018). Dialog obywatelski w Krakowie 5. Perspektywa dziennikarzy i kreatorów opinii. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
Hess, A., Bukowski, M., Grzechnik, J., Klytta, W. (2017). Dialog obywatelski w Krakowie 3. Reprezentacje medialne. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
Hess, A., Bogacz-Wojtanowska, E., Gad K., Góral, E., Wrona, S. (2016). Dialog obywatelski w Krakowie. Formy i współdziałanie z organizacjami pozarządowymi 2. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
Bogacz-Wojtanowska, E., Hess, A., Lendzion, M., Lisowska-Magdziarz, M., Nowak, K. (2015). Dialog obywatelski w Krakowie w opiniach mieszkańców i przedstawicieli organizacji pozarządowych 1. Kraków: Attyka.
Hess, A., Szymańska, A. (2014). Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów – metodologia międzynarodowych badań porównawczych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Hess, A. (2013) Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce. Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Artykuły w czasopismach naukowych
Hess, A., Kasprowicz, D. (2019). Same remarks on the comparative experiment as a method in assessing populist political communication in Europe. W: Central European Journal of Communication, nr 2(23) s. 243-255.
Andreadis, I., Bos, L., Corbu, N., Fawzi, N., Hameleers, M., Hess A., Kasprowicz D., Reinemann, C. (2018). Start Spreading the News: A Comparative Experiment on the Effects of Populist Communication on Political Engagement in Sixteen European Countries. W: International Journal of Press/Politics, nr 23(4), s. 517-538.
Hess, A. (2015) Crush Cancer! The communication strategy of the Rak’n’Roll FoEksundation as an example of an alternative form of communicating about health. W: Zeszyty Prasoznawcze, nr 2, s. 423-439.
Hess, A. (2013) Polskie think tanki jako społeczni uczestnicy dyskursu politycznego. W: Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, nr 37 s. 37-57.
Artykuły w pracach zbiorowych
Hess, A., Kasprowicz, D. (2020). Social Factors Conducive to Popularity of Grass Roots Populist Communication Moderators in Poland. In: A. Stępińska (eds.), Populist Political Communication across Europe: Contexts and Contents. Berlin: Peter Lang Verlag.
Hess, A. (2018) Dialog obywatelski w metodologii badań medioznawczych. W: A. Hess, M. Lisowska-Magdziarz, A. Szymańska (red.), Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie.Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ, s. 243-276.
Hess, A., Lipiński, A., Piontek, D., Stępińska, A. (2017). A Fourth Wave of Populism? In: T. Alberg, F. Esser, C. Reinemann, J. Strömbäck, C.H.dr Vreese (eds.), Populist Political Communication in Europe. New York, London: Routledge, s. 311-325.
Hess, A. (2015). The Polish Think Tank Scene. W: B. Dobek-Ostrowska, M. Głowacki (red.), Democracy and Media in Central and Eastern Europe 25 Years On. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag (Edition Studies in Communication and Politics), s. 217-234.
Hess, A. (2014). Social interest representation – political parties and non-govermental organisations (NGOs) W: K. Sobolewska-Myślik, D. Kasprowicz (red.), Socio-Political Alterntatives in Central Europe, Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa, s. 35-50.