Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

mgr Magdalena Idem

portret mgr Magdaleny IdemZakład Dziennikarstwa i Komunikowania Międzynarodowego

magdalena.idem@yahoo.com




Zainteresowania badawcze

historia prasy kobiecej i magazynów ilustrowanych
powojenny kontekst rozwoju prasy
powiązania antropologii mody i mediów
prasa w kontekście kultury popularnej
women's media genres


Publikacje


Artykuły w czasopismach naukowych

Idem, M. (2019). Post-war fashion tips in the popular fashion press in Poland: a source of psychological support in the "struggle for femininity. W: Critical Studies in Fashion & Beauty, nr 2(10), s. 221-243.

Idem, M. (2019). Reprezentacje rodziny w poradnikowych gatunkach dziennikarskich: przykład kobiecej prasy powojennej. W: Horyzonty Wychowania, nr 47(18), s. 45-56.

Idem, M. (2018). Perspective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i Życie Praktyczne" in the years 1946-1950). W: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas [Seria Pedagogika], nr. 18, s. 139-149.

Idem, M. (2018). Codzienna prasa post-okupacyjna w Polsce Ludowej na podstawie "Życia Warszawy". W: Naukowy Przegląd Dziennikarski, nr 2(26), s. 115-133.


Artykuły popularnonaukowe

W bombonierce aksamitce, "Przekrój", 27.02.2019.
Propaganda słoneczna, "Przekrój", 15.06.2019.
Modna jak Lancia Lambda, "Dwutygodnik", wydanie 242.
Lalka z pończochy, ciepło z ziemniaczanych obierek, "Dwutygodnik", wydanie 227. 


Nagrody i wyróżnienia

2018-2020: Stypendystka Fundacji HERODOT im. Ryszarda Kapuścińskiego
2019: Finalistka Nagrody Dziennikarskiej im. Zygmunta Moszkowicza
2017: Laureatka Stypendium im. Leopolda Ungera