dr hab. Maria Nowina Konopka, prof. UJ
Zakład Nowych Mediów
p.o. Dyrektora Instytutu w roku akademickim 2020/2021
maria.nowina.konopka@uj.edu.pl
tel. 12 664 58 39
pokój nr 1.376
Zainteresowania badawcze
nowe media
społeczeństwo informacyjne
nowe technologie
komunikacja społeczna
komunikacja medyczna
Publikacje
Monografie
Hess, A., Nowina Konopka, M., Świerczyńska-Głownia, W. (red.), (2019). Dynamika przemian w mediach. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
Feleszko, W., Małecki, Ł., Nowina Konopka, M. (red.), (2018). Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy. Kraków: Medycyna Praktyczna.
Glinka, K., Miernik, R., Nowina-Konopka, M. (red.), (2017). Populizm jako narzędzie marketingu politycznego. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Nowina Konopka, M. (2017). Infomorfoza. Zarządzanie informacją w nowych mediach. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Nowina Konopka, M. (2016). Komunikacja lekarz – pacjent. Teoria i praktyka. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
Artykuły w czasopismach naukowych
Nowina Konopka, M. (2019). Narzędzia CLARIN w praktyce badań medioznawczych. W: Zeszyty Prasoznawcze, nr 4, s. 113-122.
Nowina Konopka. M.. (2017). Europejska koncepcja e-goverment w świetle wskaźników Komisji Europejskiej. W: Zeszyty Prasoznawcze, nr 2, s. 329-349.
Nowina Konopka, M. (2015). Czy Andrzej Duda wygrał dzięki internetowi? W: Przegląd Politologiczny, nr 2, s. 87-100.
Nowina Konopka, M. (2014). Problematyka zarządzania informacją w procesie archiwizowania zasobów internetu. W: Media – Kultura – Komunikacja społeczna, nr 10/1, s. 22-43.
Nowina Konopka, M. (2013). Lustrzany świat indywidualizmu pokolenia 2.0. W: Horyzonty Wychowania, vol. 12, nr 24, s. 93-108.
Nowina Konopka, M. (2012). Wolność – rzecz o @politycznych przymiotach Internetu. W: Perspektywy Kultury, nr 7, s. 89-110.
Artykuły w pracach zbiorowych
Nowina Konopka. M. (2019). Rynek nowych mediów. W: M. Bednarczyk, M. Najda-Karkoszka, S. Kopera (red.), E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Nowina Konopka. M. (2018). Przyczynek do metodologii badań internetu ze szczególnym uwzględnieniem geografii internetu. W: A. Hess, M. Lisowska-Magdziarz, A. Szymańska (red.), Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ, s. 341-360.
Nowina Konopka. M. (2014). Tele-information Skills as a Prioritised Area of Activity in the “Europe 2020” Strategy. In: M. Frania, T. Huk, M. Musioł (eds.) Faces of Traditional and New Media in Education of the 21ST Century. Features – Tools – Use, The New Educational Review & Adam Marszałek.