dr Michał Bukowski
Zakład Badań nad Mediatyzacją
michal.bukowski@uj.edu.pl
tel. 12 664 58 23
pokój nr 1.377
Zainteresowania badawcze
metodologia nauk społecznych
dialog obywatelski
teoria pozycjonowania
socjologia kognitywna
Monografie
Bukowski, M. (2021). Unifikacja przez translację. Realizm krytyczny jako metateoria dla medioznawstwa. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
Bukowski, M., Hess, A., Klytta, W. (2018). Dialog obywatelski w Krakowie 5. Perspektywa dziennikarzy i kreatorów opinii. Kraków: Wydawnictwo TOC.
Bukowski, M., Hess, A., Klytta, W. (2017). Dialog obywatelski w Krakowie 3. Reprezentacje medialne. Kraków: Wydawnictwo TOC.
Bukowski, M., Hess, A., Flis, J., Szymańska, A. (2016). Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych 2014. Kraków: Attyka.
Bukowski M. (2015). Słowa klucze w rządowej komunikacji politycznej. Perspektywa międzynarodowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Bukowski, M., Hess, A., Flis, J., Szymańska, A. (2011) Opcja czy osoba? Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Artykuły w czasopismach naukowych
Bukowski, M. Ścigaj, P. (2012). Zastosowanie analizy zawartości w badaniach politologicznych. W: Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, nr 36, s. 11-27.
Artykuły w pracach zbiorowych
Bukowski M. (2018). Obserwacja uczestnicząca. W: A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess (red.), Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie. Kraków: Wydawnictwo TOC, s. 167-191.
Bukowski M. (2016). Lewica wobec wyborów. Analiza strategii wyborczych na tle aktualnych problemów lewicy w Europie. W: M. Kułakowska, P. Borowiec, P. Ścigaj (red.) Oblicza kampanii wyborczych 2015. Kraków, s. 233-252.