Wzory podań
Podania ogólne
podanie do Dyrektora Instytutu
podanie do Zastępcy Dyrektora ds dydaktycznych
Podania dot. spraw finansowych
podanie o zmianę warunków płatności za studia
podanie o rozłożenie opłaty za studia na raty
podanie o umorzenie opłaty za studia
podanie do Prorektora dotyczące spraw finansowych
Podania dot. zaliczenia/niezaliczenia przedmiotu/roku
podanie o pierwsze powtarzanie roku
podanie o ponowne powtarzanie roku
podanie o wpis warunkowy (50 punktowy)
podanie o uwzględnienie zaliczonego wcześniej przedmiotu (do 5 lat)
podanie o uwzględnienie zaliczonego wcześniej przedmiotu (powyżej 5 lat)
podanie o anulowanie różnic programowych
podanie o uznanie nieprzystąpienia do egzaminu za usprawiedliwione
podanie o przesunięcie terminu egzaminu
podanie o złożenie egzaminu/pracy w języku obcym
podanie o zgodę na przedłużenie terminu przystąpienia do egzaminu dyplomowego
podanie o wyrażenie zgody na realizację zajęć w trybie tzw. awansu
Podania dot. wznowienia studiów
podanie o wznowienie studiówPodania dot. urlopów
Podania dotyczące IPS
szczegółowe zasady i warunki ubiegania się o IPS
wniosek o indywidualny plan studiów
Podania dot. przeniesienia
Deklaracje
studia stacjonarne I stopnia
deklaracja wyboru specjalizacji i seminarium dyplomowego
studia niestacjonarne I stopnia
deklaracja wyboru specjalizacji i seminarium dyplomowego
studia stacjonarne II stopnia
deklaracja wyboru specjalizacji i seminarium magisterskiego
Praktyki studenckie
Praktyki studenckie są obowiązkowe dla studentów dziennych i zaocznych po drugim roku studiów licencjackich.
Dla studentów, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2017/2018 i w kolejnych latach wymiar praktyk to 240 godzin. Dla studentów, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2016/2017 wymiar praktyk wynosi 360 godzin.
Praktyki studenckie mogą mieć miejsce w dowolnej instytucji medialnej, reklamowej lub PR. Studenci mogą samodzielnie wybrać miejsce odbywania praktyk lub mogą skorzystać z pomocy Koordynatora Praktyk Studenckich. Tę funkcję w Instytucie sprawuje dr Małgorzata Winiarska-Brodowska (pokój 1.303).
Przewidzianym terminem na praktyki studenckie jest okres wakacji, po drugim roku studiów licencjackich, od lipca do września. Możliwe jest odbycie praktyki we wcześniejszym terminie po uzyskaniu zgody Zastępcy dyrektora ds. dydaktycznych. W podaniu powinny się znaleźć:
- prośba o możliwość wcześniejszego odbycia praktyki;
- wskazanie miejsca i czasu odbywania praktyki;
- informacja o nie kolidowaniu praktyki z zajęciami na studiach;
- dołączony harmonogram planowanej praktyki.
Przed rozpoczęciem praktyk należy osobiście pobrać "książeczkę praktyk" od Koordynatora Praktyk. Studenci, którzy rozpoczynają praktyki w czasie roku akademickiego powinni zgłosić się po książeczkę praktyk z pisemną zgodą od zastępcy dyrektora ds. dydaktycznych. Sposób wypełniania "książeczki praktyk" jest omawiany z Koordynatorem.
Zwrot wypełnionych książeczek odbywa się w czerwcu i we wrześniu, w terminach wyznaczonych przez Koordynatora Praktyk.
Ważne dokumenty
regulamin praktyk studenckich od roku akademickiego 2019/2020
regulamin praktyk studenckich od roku akademickiego 2017/2018
karta opisu przedmiotu (praktyka zawodowa)
wzór umowy o organizację praktyk
podanie do Zastępcy dyrektora IDMIKS ds. dydaktycznych
informacja o realizowaniu praktyk studenckich w trybie zdalnym
elektroniczny dziennik praktyk
Ogłoszenia
Praktyki zdalne w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej
Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie zaprasza do odbycia praktyk studenckich lub wolontariatu w Dziale Edukacji Nauki i Badań.
Do zadań praktykantów/wolontariuszy należeć będzie pomoc m.in. przy:
- zbieraniu danych i opracowaniu materiału statystycznego;
- pracach biurowych;
- organizowaniu imprez promujących integrację społeczną oraz edukację dorosłych;
- opracowywaniu materiałów szkoleniowych;
- przygotowaniu kursów e-learningowych;
- obsłudze użytkowników;
- redagowaniu i korekcie treści.
Możliwość prowadzenia zajęć:
- warsztatów zgodnych z profilem studiów;
- szkoleń komputerowych dla seniorów;
- spotkań biblioterapeutycznych.
Od praktykanta oczekujemy:
- zdolności komunikacyjnych;
- kultury osobistej;
- umiejętności pracy w zespole;
- biegłości w obsłudze komputera (zwłaszcza pakietu MS Office) i internetu.
Dodatkowym atutem będzie znajomość:
- platform: Wordpress, Moodle;
- programów graficznych;
- dysku Google,
- języków obcych.
W zamian oferujemy:
- praktykę/wolontariat uregulowany umową w dogodnym i uzgodnionym wcześniej terminie;
- wystawienie referencji o odbytych praktykach/wolontariacie;
- pracę w miłej atmosferze, w towarzystwie innych praktykantów i wolontariuszy (w tym obcokrajowców);
- zdobycie doświadczania w pracy w wojewódzkiej instytucji kultury.
Listy motywacyjne i CV kandydatów prosimy przesyłać na adres renata.augustyn@rajska.info.
Praktyki w InVette Holding Group sp. z o.o.
Oferujemy możliwość odbycia praktyk studenckich w siedzibie naszej firmy.
Co możemy Ci zaoferować?
- liczne szkolenia z zakresu copywritingu oraz SEO;
- możliwość pisania tekstów o różnorodnej tematyce oraz długości na strony internetowe;
- możliwość pisania tekstów promocyjnych i ofertowych na strony internetowe;
- możliwość pisania artykułów eksperckich na portal związany z e-marketingiem;
- możliwość zobaczenia pracy w Agencji Interaktywnej "od środka" w Działach: Copywritingu, SEO, SEM, Social Media;
- dla wybranych osób - możliwość zatrudnienia.
Więcej o firmie: https://invette.pl/o-firmie/
Kontakt: MARTYNA DRZEWIECKA-PIKOŃ, mdrzewiecka@invette.pl
PROKURENT, KOORDYNATOR DZIAŁU POZYCJONOWANIA I OPTYMALIZACJI
Praktyki w Radiu Kraków
Radio Kraków oferuje studentom dziennikarstwa możliwość odbycia praktyk (także wakacyjnych).
Oferujemy możliwość kształcenia się pod okiem specjalistów oraz szlifowanie warsztatu.
Wymagania:
- przede wszystkim dobra dykcja;
- zaangażowanie.
Zainteresowanych prosimy o kontakt: https://www.radiokrakow.pl/kontakt/.
Portal "FuninPoland.pl" poszukuje praktykantów
Co oferujemy?
- możliwość redagowania i pisania artykułów;
- uczestnictwo w koncertach, festiwalach, wydarzeniach sportowych jako dziennikarze i fotografowie;
- możliwość przeprowadzenia wywiadów z artystami i ludźmi kultury;
- rozwój umiejętności językowych;
- praktyczną naukę i rozwój umiejętności fotograficznych;
- naukę związaną z oprogramowaniem graficznym;
- naukę związaną z obsługą mediów społecznościowych oraz redagowaniem portali internetowych.
Portal ten jest jednym z niewielu internetowych wydawnictw, który na swoich stronach publikuje takie treści jak muzyka, kultura, sport, atrakcje turystyczne, tłumacząc to jednocześnie na język angielski.
„Fun in Poland” jest patronem medialnym wielu imprez muzycznych i kulturalnych takich jak: Świat Wielkiej Muzyki oraz Letni Festiwal Jazzowy Piwnicy pod Baranami w Krakowie, Olsztyńskie Lato Artystyczne, Chmielaki Krasnostawskie, Festiwal Krushfest w Jaśle.
Współpracujemy z wieloma agencjami muzycznymi, promujemy młode talenty.
Przez kilka lat istnienia wykonaliśmy setki fotoreportaży z koncertów i festiwali na terenie całej Polski.
Studentom, którzy podjęliby u nas praktyki, oferujemy możliwość rozwoju, zdobycie niezbędnego doświadczenia w pracy dziennikarskiej.
Zaintesowanych prosimy o kontakt: https://www.funinpoland.pl/praca/.
Radio RAMPA tworzące polską platformę medialną w Nowym Jorku poszukuje do współpracy studentów dziennikarstwa z Polski
Oferta skierowana jest do osób zainteresowanych przygotowywaniem ciekawych wpisów na stronę internetową www.RadioRAMPA.com.
Dla studentów, którzy spełnią oczekiwania redakcji jeżeli chodzi o tworzone materiały, oferowane jest wynagrodzenie. Teksty tworzone będą w języku polskim.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: info@iRAMPA.com z dopiskiem STAŻ.
RMF 24.pl poszukuje stażystów
RMF24.pl poszukuje osób zainteresowanych stażem w charakterze dziennikarza informacyjnego.
Czas trwania stażu: 3 miesiące
Oferujemy: możliwość uczenia się od najlepszych, zapoznanie z warsztatem pracy dziennikarza informacyjnego, staż w redakcji internetowej największego komercyjnego radia w Polsce. Dla najlepszych – możliwość dołączenia do zespołu.
List motywacyjny oraz CV proszę przesyłać na adres: staz@rmf24.pl.
Praktyki w Małopolskim Związku Bokserskim
Oferta skierowana jest do osób zainteresowanych przygotowywaniem ciekawych wpisów, wywiadów o tematyce sportowej (w szczególności bokserskiej) na stronę internetową http://mzb.malopolska.pl oraz fanpage MZB.
Oferujemy:
- uczestnictwo w wydarzeniach sportowych jako dziennikarze i fotografowie;
Zgłoszenia prosimy kierować na biuro@mzb.org.pl.
Opłaty
Szczegółowe informacje na temat wysokości opłat za usługi edukacyjne dostępne są pod adresem:
Stypendia
Szczegółowe informacje dotyczące pomocy materialnej dostepne są pod adresem:
https://studiuje.uj.edu.pl/studenci/pomoc-materialna
Sekretariat ds. pomocy materialnej WZiKS:
mgr Renata Młynarczyk
renata.mlynarczyk@uj.edu.pl
tel. 12 664 55 89
pokój 0.218 (parter)
Godziny otwarcia:
poniedziałek-czwartek: 10.00-14.00
Rejestracja do obsługi przez sekretariat ds. pomocy materialnej WZKiS
ERASMUS+
AKTUALNOŚCI:
Szanowni Państwo!
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ ma przyjemność ogłosić jesienną rekrutację na stypendium Erasmus w uczelniach partnerskich w krajach Unii Europejskiej.
HARMONOGRAM REKRUTACJI na wyjazdy w roku akademickim 2021/2022:
4 – 29 stycznia 2021 czas trwania I rekrutacji
2 lutego 2021 r. - rozmowa kwalifikacyjna w językach obcych na platformie MSTeams
Do 10 lutego 2021 r. – kwalifikacja i przyznanie wyjazdów w systemie USOSweb
- – 19 lutego 2021– procedura odwoławcza
SKŁAD KOMISJI REKRUTACYJNEJ:
dr Agnieszka Całek, Zastępca Dyrektora IDMiKS ds. Dydaktycznych,
dr hab. Magdalena Hodalska, prof. UJ, Koordynator programu Erasmus+ w IDMiKS UJ
dr hab. Agnieszka Szymańska, prof. UJ
lic. Natalia Krzywoń, przedstawiciel studentów
2. KRYTERIA KWALIFIKACJI
- wysokość średniej ocen i osiągnięcia w nauce
- znajomość języka obcego potwierdzona na rozmowie kwalifikacyjnej
- motywacja i plan studiów na zagranicznym uniwersytecie
3. KRYTERIA PUNKTACJI
Maksymalnie można zdobyć 35 punktów. Ocenie podlegają wyniki kandydata przedstawione w formie złożonych dokumentów oraz prezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej
1) uzasadnienie wyboru uczelni (motywacja do wyjazdu): maksymalnie 10 punktów
2) średnia ocen: maksymalnie 10 punktów
5,0-4,8 – 10 punktów
4,79-4,7 – 9 punktów
4,69-4,5 – 8 punktów
4,49-4,3 – 7 punktów
4,29-4,1 – 6 punktów
4,09-4,0 – 5 punktów
3,99-3,7 – 4 punkty
3,69-3,4 – 3 punkty
3,39-3,2 – 2 punkty
3,19-3,0 – 1 punkt
3) osiągnięcia naukowe: maksymalnie 5 punktów
4) znajomość języka obcego: maksymalnie 10 punktów
minimalny poziom wymagany przez uczelnię do podjęcia studiów – 7 punktów
poziom wyższy – 10 punktów
4. ZASADY UCZESTNICTWA
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest rejestracja w systemie USOS w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 stycznia 2021 r.
O stypendium mogą się ubiegać wszyscy studenci IDMiKS (ze studiów stacjonarnych i niestacjonarnych).
Studenci, którzy w trakcie wyjazdu znajdują się na:
- trzecim roku studiów
- drugim roku studiów uzupełniających magisterskich
mogą wyjechać tylko w semestrze zimowym.
Studenci składający podanie na trzecim roku studiów będą mogli wyjechać tylko pod warunkiem kontynuowania studiów magisterskich w IDMiKS UJ.
6. PROCEDURA ODWOŁAWCZA
Student może odwołać się od decyzji Komisji do Dziekana Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej
7. CZAS TRWANIA MOBILNOŚCI
Jeden semestr
8. ZASADY POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU PRZEDŁUŻANIA I SKRÓCENIA MOBILNOŚCI
Student może zwrócić się z prośbą o przedłużenie / skrócenie czasu trwania mobilności do Zastępcy Dyrektora IDMiKS ds. dydaktycznych przez Koordynatora Erasmus+.
ELEKTRONICZNA REJESTRACJA - USOS
Elektroniczna Rekrutacja do programu Erasmus+ jest prowadza poprzez moduł WYMIANY STUDENCKIEJ w systemie USOSweb.
Moduł ten spełnia dwa podstawowe zadania: służy do organizowania poprzez system USOSweb rekrutacji na wyjazdy w ramach programów współpracy międzynarodowej, jak również ma ułatwić koordynatorom zarządzanie przyznanymi wyjazdami.
Dostęp do modułu WYMIANY STUDENCKIEJ studenci uzyskują po zalogowaniu do systemu USOSweb i wybraniu odnośnika Dla Studentów z menu głównego, a następnie odnośnika Wymiana studencka z panelu po lewej stronie.
W sposób szczegółowy wszystkie funkcje modułu wymiany studenckiej dla koordynatorów i studentów opisuje dokument zamieszczony na stronie http://usosownia.uj.edu.pl/usosweb-wymiana-studencka
Instrukcja ograniczona do Interfejsu studenta znajduje się tutaj
Student przed wyjazdem na uczelnię zagraniczną musi ustalić program zajęć, tj. Learning Agreement (LA), który będzie realizował podczas pobytu na tej uczelni. Decyzję LA studenci wypełniają w systemie USOSweb w module „wymiana studencka" poprzez odnośnik „program zajęć", zgodnie z Instrukcją.
MOST
Szczegółowe informacje o programie dostępne są pod adresem: