mgr Patrycja Cheba
Zainteresowania badawcze
metakomunikacja w mediach społecznościowych
użytkownicy mediów społecznościowych
komunikacja marketingowa marek
społeczeństwo informacyjne
Artykuły w czasopismach naukowych
Cheba, P. (2022). Aktywizacja użytkowników w dobie pandemii COVID-19 przez influencerów na platformie Instagram. Analiza porównawcza. W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura, 14.2, s. 76-93.
Cheba, P. (2021). Marka przyszłości. Recenzja: Jacek Kotarbiński. „Marka 5.0. Człowiek i technologie: Jak tworzą nowe wartości?” Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA 2021. W: Dziennikarstwo i Media, tom 16, s. 81-83.
Cheba, P. (2020). Jak osoby publiczne angażują się w walkę z pandemią? Analiza wybranych profili w mediach społecznościowych. W: Konteksty Społeczne, nr 2(16), s. 141-159.
Cheba, P. (2020). Marketing doświadczeń a wizerunek marki Apple. W: Com.press, nr 3(1), s. 30-43.Artykuły w pracach zbiorowych
Cheba, P. (2022). Komunikacja perswazyjna w kampaniach społecznych „Wolna Szkoła”. W: A. Ścibior (red.), Zmysły – Kanony – Utopie. Monografia Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków, s. 23-43.
Cheba, P. (2021). Hasztagosfera jako nowy wymiar komunikacyjny na przykładzie protestu kobiet. W: D. Popielec, K. Marcinkiewicz (red.), Media – Język – Społeczeństwo. Stan badań i aktualne problemy. Kraków-Wrocław, Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ, s. 95-112.